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Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von Roland »

Ich denke da müssen sich strukturelle Dinge ändern, glaub nicht das es an der Hardware liegt. Man sieht ja was mit der Moriwaki geht an Rea. Der hat zwar Showa Federelemente, das dürfte aber keinen großen Unterschied/Nachteil bedeuten zur güldenen Schwedenware.
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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von Geraer »

Roland hat geschrieben:Ich denke da müssen sich strukturelle Dinge ändern, glaub nicht das es an der Hardware liegt. Man sieht ja was mit der Moriwaki geht an Rea. Der hat zwar Showa Federelemente, das dürfte aber keinen großen Unterschied/Nachteil bedeuten zur güldenen Schwedenware.
Ich geb dir recht da geht was...Damian war ja jahrelang Testfahrer ... Er hat die Erfahrung...aber seine Änderungsvorschläge werden abgeblockt...er sagte er war vor 2 Jahren mit einem R6 IDM Bike schneller in Jerez als letzte Woche mit der Moriwaki!
Aber er weiß das es seine letzte Chance ist ... Und er wird das durchboxen was er will....
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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von Maikel »

Herr Cudlin ist zur Zeit nicht so glücklich: Wir müssen rasch eine Lösung finden
Join the Damian Cudlin Convict Club der besondere Fanclub.
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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von TTs Tim »

O weh :?
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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von sradracer#17 »

Gestern stand in einer der größten spanischen Sportzeitungen was davon, das MM nen privaten Test in Portimao absolviert hat.
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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von Rock`n Roll »

Maikel hat geschrieben:Herr Cudlin ist zur Zeit nicht so glücklich: Wir müssen rasch eine Lösung finden
tja, immer das Material..... :wink:
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  • DANNY444 Offline
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Re: Moto2 und moto3 Tests in Jerez

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Beitrag von DANNY444 »

Moto2: 'The perfect machine doesn’t exist'


The all-new JiR Moto2 line-up of former 125cc title contender Johann Zarco and Brazilian grand prix rookie Eric Granado will continue adapting to their new 600cc MotoBI during the private test at Albacete on February 28-29.

The pair left the second of the official pre-season tests, at Jerez last week, 23rd (Zarco) and 30th (Granado) on the unofficial timesheets.

But team principal Gianluca Montiron - whose team claimed Moto2 podiums, poles and a race win with former rider Alex de Angelis - understands that it will take time for his rookie line-up to understand the bigger four-stroke.

“During the IRTA test in Jerez both our riders have taken a step forward from the previous test in Valencia,” he began. “Considering the class they're coming from, the 125, the guys are working to appropriate themselves with the dynamics of the four-stroke engine, which requires a different interpretation.

“As a team we have acquired a sufficient know-how over the past two years and we are making all our knowledge available to Johann and Eric to enable them to understand that an appropriate riding style addresses many of the problems that the inertia of the four-stroke entails.

“We compared the telemetry data, spent much of our time on the track to look at and understand the different settings of riding, we now go to Albacete with the hope of finding good weather that allows us to take another step forward, so as to enable our riders to progress in their riding style.

“From a technical standpoint the MotoBI has undergone some updates even if we did not change the direction of the whole project, the use of new material from Ohlins will allow us to further progress, as well as the availability of multiple adjustments of the chassis will allow us to reach a good compromise according to each single circuit.”

However Montiron then warned that the perfect bike doesn't exist and that up-and-coming riders must be prepared to ride around problems

“It is essential that the new generation of riders understand that to adapt oneself to the bike is the element that determines success, the perfect machine doesn't exist and in Moto2 the winner will be the one who knows how to adapt to the problems better than others,” he said.
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